Cellarpicks - podsumowanie kwartału q4/20 (quarterly recap)

Patrząc z nadzieją w 2021 rok, podsumujmy w kilku słowach ostatni kwartał mijającego roku.

 

Wrażenia - … pierwsze odczucia są fatalne, zarówno co do przebiegu ostatnich trzech miesięcy jak i wyników. Ale z drugiej strony, jeśli kwartał na zero (+1j) określam jako fatalny, to jak podsumowałbym taki na -15j czy -20j? Póki co nigdy się taki nie zdarzył, ale teoretycznie jest to możliwe. Najwidoczniej moje odczucia i krytyczne oceny wynikają z ambitnych oczekiwań oscylujących wokół 15 jednostek na kwartał.

Liczby - od października podałem 77 typów, w sumie 88 jednostek; osiągnięty zysk to +1,1j :)) przy yield ok 1,3%. Wynik oczywiście jest słaby a na wykresie czwarty kwartał jest prawie niewidoczny i zdecydowanie odbiega od pozostałych w 2020r. 

Analiza - poszukiwanie przyczyn i skutków w zakładach, w tym przypadku przyczyn słabych wyników, jest zawsze obarczone pewnym błędem. Taka jednak natura ludzka, że szuka przyczyn, znaczenia i sensu, nawet tam gdzie go nie ma… podążając jej tropem widzę kilka powodów słabość tego kwartału: 1) sezonowość - nie jest to mój pierwszy sezon TT i słabsza jesień nie jest dla mnie specjalnym zaskoczeniem; 2) kolejne przerwy wynikająca z COVID - TTstar i LigaPro są czeskimi turniejami, a od połowy październikach w Czechach wprowadzono twardy lockdown. Zresztą w kalendarzu rozgrywanego w Niemczech ChallangerSeries też widzę dziurę prawie od połowy października do połowy listopada. A grudzień z przerwami świątecznymi zawsze był wolniejszy i nie porywał wynikami. 2a) Sama przerwa i mniej meczy to tylko część problemu, to co przeszkadzało mi bardziej, to większa niż zwykle niepewność co do aktualnej formy, postawy czy motywacji zawodników w tak ciągle przerywanym sezonie. 

 

Free picks - zgodnie z zapowiedziami, w q4/20 nie podawałem już tzw. darmowych typów. Miało być prościej i przejrzyściej i tak też to odbieram. Nie zawracam sobie obecnie głowy co podać jako paid, co jako free, jakie są wyniki każdej z grup itd. 

 

Plany - nie zamierzam wiele zmieniać, chciałbym tylko podwyższyć stawkę bazową do 2/10. Chciałem to zrobić już w q4/20, ale czułem, że lockdown, podziurawiony grafik itd. wprowadzają dodatkową niepewność i ciągle odsuwałem tą zmianę na później.  Oby nadchodzący rok był normalniejszy i ciut stabilniejszy, żebym spokojnej mógł robić swoją robotę.

 

 

 

 
 

0 comments:

Post a Comment